19.1.07

Kultainen keljutus

Posti kuljettaa ja Kusti poljettaa. Tosin vain silloin kun sitä jaksaa huvittaa. Missä oikeasti viipyy varteenotettava kilpailija mokomalle lafkalle?! Siihen nyt on jo tottunut että postia katoilee silloin tällöin ja että posti kulkee hitaasti ja se jaetaan kun siltä tuntuu. Mutta miksi ihmeessä pitää mainostaa kotiinkuljetuspalveluja jos mikään palveluehdoista ei pidä paikkaansa?!

Parantumaton nettikauppa-asiakas (lue: laiska) päätti tilata netin kautta kasvoöljyä. Elitistinen tuote, joka ei ole elämisen kannalta ollenkaan välttämätön, mutta jos asiakas kerran maksaa (ja rutkasti), niin kuka sitä on arvostelemaan. Homman on hoiduttava, raha ja tavara vaihtaa omistajaa ja kaikki ovat tyytyväisiä. Joskus tosin kauppias päättää palkita asiakkaan ilmaisella kotiinkuljetuksella ja ostaa palvelun Postilta. Huono veto. Todennäköisenä tuloksena on kasa ärsyyntyneitä puhelinsoittoja, hukkaan heitettyjä tunteja oven luona päivystäessä ja pahimmassa tapauksessa trukin lyttäämä paketti, jonka sisältö on niin tuhannen päreinä että siinä palapelissä riittää kasattavaa.
No, Anitr..ööö siis asiakas! Asiakas tilaa pakettinsa ja odottaa. Muutaman päivän kuluttua puhelin soi ja siellähän on Posti, joka haluaa tietää milloinkas paketin saisi tuoda. Ei, toimitusaikaa ei voi itse sanella (vaikka niin palvelun kuvauksessa väitetäänkin), korkeintaan parin tunnin haarukkaan voidaan sopia. Ok, mikäs siinä, ei pari tuntia ole pitkä aika, kyllähän sen ajan voi odottaa... Onhan niillä ovikoodi ja kännykkänumero, kunhan tulevat ajoissa niin ovesta pääsee kyllä ja jos eivät niin soittavat...

Tulos: klo 21:10 paketti ei ole vieläkään saapunut. Kukaan ei ole käynyt lähelläkään ovea eikä kännykkä ole pirissyt kertaakaan. Klo 20:20 Postin lähetyksenseurantajärjestelmä kosahtaa ja kitisee virhettä. Aamulla järjestelmä valehtelee kasvot kirkkaana että 20:49 Arska Autokuski oli yrittänyt toimittaa pakettia, mutta ei saanut ovea auki. Ja pas... Migreenin jyskyttäessä päätä asiakas soittaa asiakaspalveluun, jossa mutistaan jotain oven lukossaolemisesta ja miten autokuskeilla ei ole välttämättä puhelinta... Kissaakaan ei ehdi väliin sanoa, kun asiakasparka on tuupattu linjalle kuuntelemaan jonkun keravalaisen kolmisormisen kitaristin tulkintaa jostain biisistä 'jota ei ihan tunnista'. Sitten vastaa kuljetusfirma joka pyytelee anteeksi ja vakuuttelee paketin tulevan tänään. Asiakas sanoo ettei ihan jaksa uskoa ja pyytää että veisivät sen edes postikonttoriin jos eivät pysty toimittamaan, mutta Reiska Rahtiagentti vakuuttelee suu hevosenkengällä että kyllä tulee tänään. Odottelemme jatkoa tarinalle...

Ei kommentteja: